سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شریفترین شرف، دانش است . [امام علی علیه السلام]
انجمن عربی دانشگاه
 RSS 
خانه
ایمیل
شناسنامه
مدیریت وبلاگ
کل بازدید : 167257
بازدید امروز : 12
بازدید دیروز : 35
.... شرح کار ....
انجمن عربی دانشگاه
انجمن عربی دانشگاه
جواب و حل و اعراب گذاری و ترجمه تمام دروس ادبیات و زبان عربی مورد استفاده دانشجویان ، علاقه مندان زبان عربی ، همراه با تمام دروس عربی دانشگاه و توضیح درسها

.... لوگوی خودم ....
انجمن عربی دانشگاه
...... بایگانی......
توضیحات در مورد رشته زبان و ادبیات عرب
دانلود کتابهای زبان و ادبیات عربی
کنکور زبان و ادبیات عربی
لیست کتابهای زبان و ادبیات عرب

.... لوگوی دوستان من ....



...... اشتراک......
  ..... طراح قالب.....


  • آشنایی با محتوای رشته 2

  • نویسنده : انجمن عربی دانشگاه:: 87/2/11:: 7:57 عصر

    ·   اما فنون ادبی نثری عبارتند از تاریخ و خطابه و قصه و تعلیم و رسائل . ادب قدیم عربی از داستانهای طولانی نیز خالی است. عرب نثر را به دو گونه می نوشت:نثر مرسل و نثر مسجع.

     

    ·   در میان اعراب شعر بیش از نثر عرصه بروز یافت و از سجع آغاز شد و به ارجوزه ها رسید و از آنجا به اوزان مختلف راه یافت. دوره های ادب عربی نیز در سه نهضت منحصر می شود: نهضت جاهلی و اموی ، نهضت عباسی ، نهضت جدید.بنابر این این دوره ها از عصر جاهلیت شروع می شوند و تا ظهور اسلام و بعد از آن حمله مغول و تأثیر آن بر ادب عربی کشیده می شوند. بر اساس موشکافیهای تاریخی و ادبی و مطالعه تطبیقی زبان شناسانه باید به اصالت شعر جاهلی نظر داد. و شعر عربی پس از آن دجار تحول و دگرگونی گردید و شاعران معروفی چون امرئ القیس و زهیر و اعشی و ... پیدا شدند و هرکدام سبک و بینش خاصی داشتند و تصویر خاصی در شعر خویش نمایان کردند. باآمدن اسلام ادب و زبان عربی نیز از قرآن و اسلام تاثیر پذیرفت و ارزش و اهمیت یافت که از صورت یک زبان قومی و محلی در گوشه ای محجور از دنیا به موقعیت یک زبان مهم جهانی نایل گردید و با مشارکت موثر همه مسلمین به ویژه ایرانیان ، گسترش و دامنه ای کم نظیر یافت و آثار و آثار بیشماری در موضوعات گوناگون به عربی نوشته شد.

     


    نظرات شما ()


  • لیست کل یادداشت های این وبلاگ